PARTNEREM TECHNOLOGICZNYM EKOBAROMETRU JEST WEBWAVE

MEDIALNI

  • 300gospodarka
  • BeautyEko
  • Biznes Ogrodniczy
  • Brief.pl
  • Codziennik Kosmetyczny
  • Comparic
  • Enerad
  • Gazeta Ubezpieczeniowa
  • Mobirank
  • Newspoint
  • oAutach.pl
  • Optimal Energy
  • Portfel Polaka
  • Radio Mors
  • Reach4

 

EKSPERCCY

  • Algolytics - zwiększa efektywność biznesów poprzez: poprawę jakości danych automatyzację decyzji biznesowych z wykorzystaniem ML & AI, wysokiej jakości modele scoringowe do oceny ryzyka i segmentacji klientów
  • Fundacja Kierunkowskaz - pomaga i dzieli się wiedzą z zakresu nowych technologii, edukując organizując zbiórki oraz wspierając działalność start-upów i samorządów
  • Lovebrands Group - agencja specjalizująca się w zintegrowanej komunikacji marketingowej, w tym w obszarach CSR i ESG
  • Operacja Czysta Rzeka - pierwsza w historii akcja społecznego sprzątania polskich rzek, ich okolic i terenów zielonych
  • Polska Izba Żywności Ekologicznej - organizacja zrzeszająca rolników, producentów, przetwórców i sprzedawców branży certyfikowanej żywności ekologicznej oraz branż wspierających
  • Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - jedyna organizacja w Polsce, reprezentująca i wspierająca cele strategiczne ponad 240 przedsiębiorców wyłącznie z branży kosmetycznej
  • Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych - największa organizacja branżowa, kreująca rynek elektromobilności i technologii wodorowych w Polsce i w regionie CEE
  • SalesTube - agencja MarTech & e-commerce connected, łącząca kompetencje w obszarze e-commerce, technologii, danych i mediów
  • Group One - największa, niezależna grupa komunikacyjna w Polsce, oferująca usługi strategiczne, kreatywne, mediowe i technologiczne
  • Wydział Socjologii UW – wiodący ośrodek akademicki, przyciągający naukowców i studentów zainteresowanych badaniem społecznych procesów i zjawisk

 

Partnerzy V edycji badania EKObarometr

 

Projekt EKObarometr w piątej edycji zawdzięcza w dużej mierze swój kształt dzięki naszym partnerom strategicznym, eksperckim i medialnym. W badaniu wzięliśmy pod uwagę zadane przez nich pytania, a ich komentarze znajdziecie w podsumowaniu raportu.


Poniżej przedstawiamy Państwu partnerów piątej edycji EKObarometru!

 

STRATEGICZNI

  • AMS – lider w obszarze klasycznej i cyfrowej reklamy OOH w Polsce oraz w segmencie mebli miejskich, w tym EKO-wiat realizowanych w duchu nature based solutions
  • BiOgardena – polski producent nawozów organicznych, oferujący Wyższą Jakość Nawożenia
  • Carrefour Polska – multiformatowa sieć handlowa, obejmująca ponad 900 sklepów: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne oraz online
  • GroupM - mediowa grupa inwestycyjna odpowiadająca za ok. 1/3 światowych inwestycji reklamowych na świecie oraz w Polsce
  • Grupa Akomex - czołowy producent opakowań kartonowych w Polsce, m.in. produktów z tektury litej, ulotek, etykiet, tacek i arkuszy laminowanych.
  • Nuvalu - wiodąca firma doradcza na runku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Dostarcza ekspertyz w obszarze biur, powierzchni handlowych, magazynowych, przemysłowych oraz inwestycji w grunty i architektury wnętrz
  • SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej - zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową
  • Solar Edge - globalny lider w dziedzinie inteligentnych technologii energetycznych, twórca inteligentnego falownika w systemach fotowoltaicznych

 

 

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm?

W polskim społeczeństwie wyróżniamy cztery Eko-segmenty: Entuzjaści, Troskliwi, Krytycy i Zagubieni –wynika z V edycji badania EKObarometr, w którym od lat stosowany jest pomiar tzw. ekologicznych osobowości Polaków. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii struktura segmentów nie uwzględnia grupy Eko Oportunistów (d. Eko „Na pokaz”), których elementy wybrzmiewają jednak w wyróżnionych osobowościach. Co jeszcze uległo zmianie, jeżeli chodzi o nasze opinii i postawy ekologiczne oraz czy możemy być z siebie dumni, czy raczej powinniśmy się zacząć martwić?


Na przestrzeni ostatnich czterech lat można zauważyć, że dynamika typów postaw ekologicznych ulegała istotnym wahaniom. Najnowszy raport EKOBarometr pokazuje, że pomimo pewnych fluktuacji, ogólna świadomość ekologiczna rośnie. Świadczy o tym istotne ożywienie Eko Entuzjastów, którzy odnotowali wzrost (o 9 pkt proc.) po spadku w poprzedniej fali badania. To pozytywny sygnał wskazujący na rosnącą liczbę osób, dla których ekologia jest istotną częścią systemu społecznych wartości.


Jednocześnie zmalał udział Eko Krytyków (zaledwie 10%). Ich najniższy odsetek w historii pomiarów może oznaczać zmniejszenie poziomu sceptycyzmu wobec ekologii i większą otwartość na pro-ekologiczne działania.


Najbardziej stabilną grupą okazali się Eko Troskliwi, którzy niezmiennie od prawie roku stanowią ok. ¼ polskiego społeczeństwa (27%). Reprezentują oni postawę umiarkowanego, ale konsekwentnego zainteresowania sprawami ekologicznymi z przewagą pragmatycznych motywów.


Z drugiej strony, na uwagę zasługuje alarmujący wzrost liczby Eko Zagubionych, którzy aktualnie stanowią najliczniejszy segment w polskim społeczeństwie (32%).


Badanie dostarcza nam fascynujących informacji o dynamice ekologicznych postaw w polskim społeczeństwie. Rosnący odsetek Eko Entuzjastów wskazuje na nasilające się zrozumienie i docenianie ekologii, co jest pozytywnym sygnałem, że ekologia staje się coraz bardziej istotna w publicznym dyskursie. Z drugiej strony, wzrost grupy Eko Zagubionych, jako najliczniejszego segmentu, podkreśla konieczność zwiększenia edukacji ekologicznej - jak pokazuje historia, samo zwiększenie świadomości nie jest wystarczające. Najbardziej stabilnym elementem jest umiarkowane zaangażowanie Eko Troskliwych, co może sugerować, że pragmatyczne i praktyczne podejście do ekologii jest najbardziej trwałym i zrozumiałym dla większości społeczeństwa – komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research i szef zespołu badawczego EKObarometr


A na czym polega pomiar eko osobowości? Używając statystycznej terminologii, badani podlegają segmentacji psychograficznej. W skrócie, odpowiadają oni na zestaw 55 pytań na temat ich opinii, wartości i postaw dotyczących środowiska naturalnego. Następnie, na bazie udzielonych odpowiedzi, profilowani są pod względem konkretniej osobowości ekologicznej.

 
Jednak pomiar ekologicznych osobowości to tylko jeden z wielu elementów obszernego badania „EKObarometr – na drodze do zielonego społeczeństwa”. W pełnym raporcie znajdziemy pytania i odpowiedzi w ramach takich obszarów jak: zielony marketing, greenwashing, ekologiczne biura, OZE i recykling, decyzje zakupowe, opakowania, kosmetyki, elektromobilność, obawy wobec kryzysu klimatycznego czy eko-miasta.

 

EKObarometr V postawy Polaków


Nota metodologiczna:
Badanie EKOBAROMETR – V EDYCJA przeprowadzono w dniach 8-16.05.23 techniką CAWI przez instytut badawczy SW Research na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16-80 lat.


O badaniu EKObarometr:
EKObarometr to jedyny w swoim rodzaju cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennego życia. Realizowany jest przez agencję SW Research nieprzerwanie od I kwartału 2020 roku. 


V edycja badania realizowana jest przy wsparciu Partnerów:


Partnerzy strategiczni: AMS, BiOgardena,  Carrefour Polska, GroupM, Grupa Akomex, Nuvalu Polska, SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej, Solar Edge


Partnerzy eksperccy: Algolytics, Fundacja Kierunkowskaz, Lovebrands Group, Operacja Czysta Rzeka, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, SalesTube, Group One, Wydział Socjologii UW


Medialni: 300gospodarka, BeautyEko, Biznes Ogrodniczy, Brief.pl, Codziennik Kosmetyczny, Comparic  Enerad, Gazeta Ubezpieczeniowa, Mobirank, Newspoint, oAutach.pl, Optimal Energy, Portfel Polaka, Radio Mors, Reach4


Technologiczny: WebWave

 

Zostań

Partnerem

6. edycji

 

ZAPOZNAJ SIĘ Z PUBLIKACJĄ

Twój e-mail:
Chcę pobrać raport
Administratorem danych osobowych przekazanych na potrzeby pobrania raportu jest SW Research sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Jarosława Dąbrowskiego 64a, 02-561 Warszawa. Zostaną one przetworzone, zgodnie z naszą polityką przetwarzania danych osobowych, w celach przekazywania informacji marketingowych i promocyjnych oraz w celach analitycznych.
Zobacz raport
Zobacz raport
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Raport V edycji EKObarometru

Social Media

Metodologia VI EKObarometru

Badanie zostanie  zrealizowane w maju 2024 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

SW RESEARCH

Jesteśmy niezależną, certyfikowaną, polską agencją badawczą skoncentrowaną na realizacji badań sondażowych online i wdrażaniu systemów badawczych. Codziennie realizujemy dziesiątki tysięcy wywiadów i ankiet dla kilkuset firm i instytucji.